Klauzula informacji udostępnianie informacji publicznej oraz ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego.

    Klauzula informacji udostępnianie informacji publicznej oraz ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego.

    Klauzula informacji udostępnianie informacji publicznej oraz ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego.

    Od dnia 25 maja 2018, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
    z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informujemy, iż:

    1.    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Informatyki Resortu Finansów, ul. Samorządowa 1, 26-601 Radom (nr tel. 48 367 36 01 adres e-mail: sekretariat.ci@mf.gov.pl) zwane dalej CIRF.

    2.    W CIRF wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się drogą elektroniczną pod adresem e-mail: iod.cirf@mf.gov.pl

    3.    Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej lub o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego, na podstawie art.6 ust.1 lit. c RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznejoraz ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r.  o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.

    4.    W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani / Pana dane osobowe mogą być na podstawie przepisów prawa udostępniane i przekazywane organom administracji publicznej, służbom, sądom i prokuraturze.

    5.    Przekazanie danych osobowych do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do odbioru Pani/Pana danych, w tym państwa trzecie, nienależące do UE, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.

    6.    Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okresniezbędny do realizacji celów przetwarzania, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji.

    7.    W związku z przetwarzaniem przez CIRF Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:

    ·         dostępu do Pani/Pana danych z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator oraz z zastrzeżeniem art. 5 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;

    ·         prawo żądania ich sprostowania

    ·         ograniczenia przetwarzania.

     

    8.    W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez CIRF Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.


    Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) 
    Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
    Telefon: 22 531 03 00

     

    9.      Źródło pochodzenia danych osobowych. Dane pochodzą od osób, których dane dotyczą oraz instytucji i organów na mocy przepisów prawa.

    10.  Informacje o dowolności lub obowiązku podania danych.Podanie danych osobowych jest obligatoryjne na mocy przepisów prawa.

    11.  Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz profilowanie. Przetwarzanie Pani/Pana danych może odbywać się w sposób zautomatyzowany, co może wiązać się ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym z profilowaniem, które wykonywane jest przez Administratora na mocy obowiązujących przepisów prawa. Dotyczy to poniższych przypadków:

    ·         dokonywania oceny ryzyka naruszenia prawa, gdzie ocena ta dokonywana jest na podstawie danych zadeklarowanych w złożonych dokumentach, w oparciu o ustalone kryteria.

    ·         dokonywania oceny ryzyka naruszenia prawa, gdzie ocena ta dokonywana jest na podstawie danych pozyskiwanych z dostępnych publicznie rejestrów oraz portali społecznościowych, w oparciu o ustalone kryteria.

    Konsekwencją dokonanej oceny, w powyższych przypadkach, jest automatyczne zakwalifikowanie do grupy ryzyka, gdzie kwalifikacja do grupy nieakceptowalnego ryzyka może skutkować zmianą relacji i podjęciem dodatkowych czynności przewidzianych prawem.